Jest to informacja zawierająca przypomnienie o posiadanym przez klienta zobowiązaniu finansowym względem określonej firmy pożyczkowej. Monit ma przypomnieć dłużnikowi o negatywnych konsekwencjach jakie go czekają jeśli w dalszym ciągu będzie uchylał się od spłaty zaciągniętego zobowiązania. Mowa tutaj przede wszystkim o wizycie pracownika firmy windykacyjnej albo nawet egzekucji komorniczej. Monit to pewna próba osiągnięcia porozumienia firmy pożyczkowej z dłużnikiem. Może być także dowodem w postępowaniu sądowym. Ma on zachęcić dłużnika do współpracy z firmą pożyczkową. Należy podkreślić, że firmy pożyczkowe są świadome, iż ich klienci mogą mieć problemy przejściowe ze spłatą długu, jednak uchylanie się od zobowiązań i kontaktu z firmą pożyczkową nie są dobrym rozwiązaniem. Dłużnikowi zależy na spokoju i braku problemów, a firmie pożyczkowej zależy na odzyskaniu swoich środków finansowych, dlatego starają się polubownie rozwiązań problem. Sprawa sądowa i egzekucja komornicza to tak naprawdę ostateczność. Jednak w przypadku wyjątkowo problematycznych klientów jest to jedyne wyjście.
Jakie formy może mieć monit?
Monit może występować w różnorakich formach. Ponaglenie w formie monitu można wysłać między innymi za pomocą wiadomości SMS lub drogą mailową. Monit może zostać wysłany również drogą pocztową. Monitem jest również wizyta pracownika firmy w miejscu zamieszkania dłużnika, a nawet połączenie telefoniczne z ponagleniem. Monit powinien wskazywać wysokość zobowiązania finansowego i aktualną wysokość zadłużenia oraz konsekwencje jakie poniesie dłużnik jeśli w dalszym ciągu będzie uchylał się od spłaty zobowiązania. Oprócz powyższych informacji, monit powinien wskazywać numer umowy pożyczkowej oraz numer rachunku firmy pożyczkowej, na który w wyznaczonym terminie ma zostać wpłacone zadłużenie.
Koszty monitu
Klienci muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami. Koszt monitu uzależniony jest od cennika firmy pożyczkowej. Przykładowo Netcredit pobiera opłatę od klientów w wysokości 7 zł w przypadku monitu telefonicznego. Z kolei monit pocztowy jest droższy i wynosi 19 zł. Vivus natomiast wysyła monity drogą smsową, telefoniczną oraz tradycyjnie drogą pocztową. Monity wysyłane są po przekroczeniu 15, 30 oraz 60 dni od dnia, w którym powinna nastąpić spłata zobowiązania. Monit smsowy kosztuje 2 zł, ale pozostałe monity są droższe. Monit drogą telefoniczną kosztuje 5 zł. Monit drogą pocztową 15 zł. Inne terminy wysyłania monitów przewiduje Smartpożyczka. Firma wysyła monit 5, 7, 9, 11, 13, 15 oraz 17 dni po upływie wymagalnego terminu spłaty długu. Monit wysyłany jest droga mailową i smsową. Koszt monitu wynosi 4,5 zł. Monit wysyłany przez Łatwy Kredyt wynosi 40 zł w przypadku wysłania ponaglenia 35 dnia od wystąpienia opóźnienia. Lendon.pl z kolei przewiduje monit telefoniczny. Jego koszt wynosi 12 zł. Klienci powinni pamiętać, że jedynie terminowa spłata zobowiązania może ustrzec klientów przed dodatkowymi opłatami jakie wiążą się z monitami.
Konsekwencje monitu
Monit jest odpłatną formą wezwania do zapłaty zaległych zobowiązań pożyczkowych. Nie należy ich ignorować ponieważ obciążają nas dodatkowymi kosztami. W przypadku braku ich skuteczności, firma pożyczkowa ma prawo podjąć działania windykacyjne oraz skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Powtarzające się monity z pewnością nie będą nam przychylne w sądzie. Dodatkowo wszystko to znacznie obniży zdolność kredytową zadłużonego. Warto więc zrobić wszystko, by osiągnąć porozumienie z pożyczkodawcą w celu uniknięcia dalszych przykrych konsekwencji. Nie należy więc ignorować monitów a jak najszybciej skontaktować się z firmą, która udzieliła nam pożyczki.
Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?