Polacy rozkochali się w nowinkach technologicznych i mimo że nie plasujemy się na podium z największą liczbą użytkowników bankowości elektronicznej, to zajmujemy 9 miejsce. Według raportów, z bankowości mobilnej korzysta 49% mieszkańców naszego kraju. Wynik ten jest doprawdy zdumiewający.
Karty kredytowe
Czy wyobrażacie sobie aby dziś w jakimś sklepie nie móc zapłacić za zakupy kartą kredytową? Aż ciężko w to uwierzyć, bo dzisiaj każdy sklep oferuje taką możliwość. Jak się jednak okazuje, sytuacje nie wygląda już tak dobrze w innych państwach. Według licznych raportów, Polska przoduje w ilości użytkowników kart kredytowych. Warto spojrzeć na inne kraje, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nam wysoce rozwinięte w technice bankowości, ale pozory mylą. Przykładem może być Francja, gdzie za zakupy możemy zapłacić czekiem, a brak terminali płatniczych dla kart kredytowych nie dziwi już nikogo.
Banki i internet
Kiedy ostatnio byliście w placówce banku? Niech zgadnę, dawno? Banki przez długi czas starały się przenieść możliwie jak najwięcej usług do sieci. W tym momencie jesteśmy w stanie załatwić niemal wszystko, bez konieczności wychodzenia z domu. Kredyt? Żaden problem, wniosek możesz złożyć internetowo, a całość potwierdzić podpisem elektronicznym. Chcesz wykonać przelew? Dwa kliknięcia i gotowe. Tak obecnie wygląda rzeczywistość w Polsce. Pod tym względem zostawiamy inne kraje daleko w tyle.
Innowacje
Duże zainteresowanie nowinkami dostrzegają również banki, dlatego coraz śmielej inwestują w nowe technologie. Co rusz możemy zauważyć że jakiś bank inwestuje w nową technologię. To dzięki temu lada chwila otrzymamy karty kredytowe z czytnikiem linii papilarnych. A już teraz możemy cieszyć się BLIKiem - technologii która pozwala wręcz zrezygnować z noszenia przy sobie gotówki i kart kredytowych, ponieważ wszystkie operacje możemy wykonać bezpośrednio ze swojego telefonu.
Jak uważa Łukasz Piechowiak, redaktor naczelny serwisu Fintek.pl, banki coraz śmielej będą sięgać po rozwiązania proponowane przez start-upy i znacznie ściślej zawiązywać z nimi współprace. Pozostaje nam tylko czekać i liczyć że kolejne rozwiązania jeszcze bardziej ułatwią i usprawnią płatności i korzystanie z usług bankowych.